Cum vom închiria sau cumpăra haine în 2028

Citeam articolul de pe Business Of Facebook despre „The Store of Future” dezvoltat de către cei de la Farfetch. Vorbim de altă ligă de business, Farfetch fiind evaluat la un miliard de dolari și considerat de mulți mai performant decât Net-a Porter și Neiman Marcus. Noi nu putem decât să ne uităm de jos la ei.

Se tot vorbește despre magazinele viitorului, mai ales săptămâna aceasta, o dată cu lansarea primului Amazon Go și toată lumea vine cu idei și propuneri care mai de care mai futuriste. De ce lumea este atât de preocupată în continuare de vânzările offline? Pe segmentul de luxury, unde e-commerce-ul reprezintă acum 7%, acesta este estimat să ajungă la 20% în 2025. Asta înseamnă că în continuare 80% din vânzări vor fi offline.

Dacă vorbim de oglinzi cu sisteme de operare pentru a putea cere alte produse sau mărimi cât ești în cabina de probă, despre popularea automată a wishlist-ului în funcție de produsele pe care le atingi în magazin, mă gândeam cum mi-ar plăcea să evolueze și toată nișa de rental.

Mi-ar plăcea ca în 5-10 ani să fie mult mai accesibile cabinele scanner care să îți genereze imediat toată fișa de mărimi corporale, iar acestea să fie amplasate prin centre comerciale și nu numai. Te duci la o cabină de măsurători și imediat ai urcat în cloud mărimile. Acesta mi se pare cel mai important milestone pe care industria îl va avea de trecut pentru a putea schimba într-adevăr modul în care cumpărăm haine.

Ajungi acasă și pe telefon deschizi app-ul fiecărui magazin și dai direct comanda. Dacă e de retail, softul îți folosește mărimile pentru a te încadra în cea mai apropriată mărime (probabil anumite business-uri o să îți ofere și posibilitatea contra-cost să îți retușeze produsele), iar dacă este rental (acest segment o să crească exponențial în următorii 5 sau 10 ani, în Europa de Est și în România) e și mai simplu. Business-uri precum iTUX o să primească fișa ta, o să îți identifice mărimea, o să calculeze automat ce modificări trebuie făcute și imediat după, produsele tale sunt trimise în atelier.

Iar tu vei primi acasă, chiar și în 24h dacă ești uituc și te-ai trezit în ultima clipă, husa cu ținuta ta, modificată pe corpul tău, oriunde în țară sau în Europa (hai totuși în 48h atunci). Când voi putea, ca business, avea acces la mărimile fiecarui lead/client atunci îmi va fi extrem de ușor să pregătesc totul pentru el, iar interacțiunile noastre să fie doar digitale.

Asta ar însemna o deschidere imensă pentru un segment încă nepregătit pentru cumpărăturile online: încă e dificil să îți închiriezi un costum online. Dar în viitor…

3 raspunsuri
    • Alexandru Nestian
      Alexandru Nestian says:

      Toti asteptam acelasi lucru 🙂 E clar ca multe lucruri pe care acum le consideram SF o sa devina intr-un viitor „standardul pietei”.

      Răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] că bloggerii mei preferați de fashion au scris unu, două articole despre comerțul cu haine online, am zis să îmi dau și eu cu […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.