feature_articol_airbnb

Cum a fost prima experiență cu Airbnb – concluzii și sfaturi

Acum câteva luni am luat decizia instictivă să merg (în sfârșit) la o cursa de Formula 1 și s-a nimerit să fie chiar cea din Belgia, de la Spa Francorchamps. Bun, am cumpărat biletele la cursă, apoi cele de avion și cazarea a cam rămas să fie rezolvată ulterior, prin Airbnb.

Cum nu aveam cum să luam cazare în Spa sau Francorchamps, am decis să stăm cele 4 zile în Bruxelles și de acolo să închiriem mașină și să ajungem la circuit. O decizie foarte bună pentru toată lumea, dar o să detaliez asta în articolul despre cum a fost la circuit.

Știam deja de la alți prieteni care au fost în Bruxelles că este un oraș destul de costisitor din punct de vedere al cazării (și nu numai), așa că am zis „eff it, hai să testăm Airbnb, cât de rău poate fi? Dacă UBER e cool, trebuie să fie la fel și ăsta!”.

Rezervarea

Mi-a plăcut din prima interfața de pe Airbnb.com care te lasă să sortezi exact ce cauți, ce fel de locații (apartamente întregi sau doar camere), prețuri, locație/zone și asa mai departe. Curată, simplă, nu te simți aglomerat cu informații, iar descrierile locațiilor sunt extrem de bine detaliate. Oamenii ăia chiar au pus pasiune acolo și se vede. La noi era simplu, ținând cont că 2 zile din 4 eu, Mădălina și Alex urma să fim de dimineață până seara în Spa (aprox. 1h și ceva de condus din Bruxelles). După ceva research, am găsit un apartament care ne-a placut foarte mult: aproape de centru (la câteva minute de mers pe jos de Grand Place), spațios, mobilat mega cool și ieftin comparativ cu hotelul, luând în calcul că eram 4 persoane.

Îl puteți găsi aici, tocmai pentru a și putea compara pozele lor cu pozele mele de mai jos.

Am făcut plata și am cam scăpat de griji. Cu câteva zile înainte de plecare spre Bruxelles a trebuit să comunicăm numele persoanelor care urmam să stăm în apartament.

Check-in

În mod normal, check-in-ul este la ora 15:00, dar am sunat din timp, iar proprietarul Henry ne-a dat telefonul tipei care se ocupă de curățenia în apartament, Raja, o doamnă foarte simpatică și binevoitoare cu care am negociat sosirea noastră. Din păcate, nu este vorbitoare de engleză, așa ca ne-am chinuit puțin să ne înțelegem cu ea. Cert este că de la aeroport am venit direct la apartament unde ne-am întâlnit cu Raja, care ne-a lasat să intrăm și să ne lăsăm bagajele, ne-a dat două seturi de chei (rugându-ne să ne întoarcem la 15:00) și apoi duși am fost până seara, iar când ne-am întors tot apartamentul era curățat și pregătit pentru noi.

Apartamentul este exact așa cum l-am văzut în poze și cum mi-l imaginam. Spațios, mobilat în culori calde (portocaliu, albastru) și cu mult alb, cu o sufragerie cu o priveliște către o piațetă de îți vine să te muți aici și cu un balcon care dă către o serie de curți interioare senzaționale. Una dintre ele mi-a atras complet atenția, fiind parcă ruptă din cotidian și din altă lume față de aglomerația de pe partea cealaltă a blocului.

airbnb

Apartamentul în interior

Revin asupra sufrageriei, din care scriu acum, tolănit într-unul dintre scaunele portocalii cu fața spre piațetă. Geamul deschis, intră puțină răcoare și mai aud, din când în când, câte o mașină trecând. Extrem de liniștit și „silențios” orașul din ce am vazut sau poate doar zona în care stăm noi. Mi-a plăcut curățenia făcută de Raja înainte să ne cazăm; nu am stat să mut canapelele ca să văd dacă este dat cu aspiratorul în spatele lor, dar pentru unul ca mine, totul e ok.

Bucătăria este complet utilată cu de toate și acum regret că vineri nu am luat și o cutie de cafea pentru a-mi face acum un espresso. Mi-a plăcut că au pregătit câte două seturi de prosoape (care miros super ok, se vede că sunt spălate bine și des) pentru fiecare dormitor, lucru super ok pentru momentele când zbori cu carry-on și nu ai loc sau chef să te cari cu prosoape după tine.

Internet avem în locație, dar merge precum un Fiber-Link de pe vremea RCS-RDS, dar am înțeles că e ceva standard în Bruxelles. Nu știu dacă e pe bune sau nu, dar prefer să fac hotspot și să stau pe netul de „roaming”, merge mai bine.

Update: Check-out

Am stat patru zile în apartament și aproape că m-am simțit ca acasă. Mă trezeam noaptea și mă duceam frumos în bucătărie pentru un pahar de apă, mă trezeam și trăgeam draperiile să mă uit la mini-agitația din piațeta din fața blocului și așa mai departe.

Check-out-ul s-a făcut pe la 11:00  și a fost extrem de simplu. Am sunat-o pe Raja să îi spunem că suntem gata de plecare și ne-a rugat să lăsăm cheile pe masa din sufragerie și ne-a urat drum bun. Le-am lăsat, am tras ușa după noi (ușa nu se putea deschide decât cu cheie) și plecați am fost. Bine, aproape plecați pentru că fix când să închidem ușa mi-am amintit că am lăsat unul dintre telefoane în noptieră.

Ora 11:00 mi se pare una decentă de check-out, mai ales în situația de față când la 15:00 trebuia să fim în aeroport. Am băut o bere/cafea, luat un mic dejun și apoi am plecat direct spre aeroport, să lăsăm mașina și să ne îmbarcăm cu drag și spor spre România.

Concluzie

Ținând cont că e prima încercare și a fost una reușită, ar fi pripit să zic că e super cool Airbnb și nu are niciun risc. Dar eu sunt mulțumit de starea apartamentului și de suportul oferit de gazdă prin intermediul lui Raja. Foarte mulțumit și de partea finaciară, care a fost mega avantajoasă pentru un grup de patru persoane.

Vă sfatuiesc ca atunci când vă planificați o plecare să aruncați și un ochi pe Airbnb.

• Căutați cu atenție ce fel de locație vreți: toată pentru voi sau doar o cameră;
  • Citiți cu atenție descrierile și review-urile;
  • Vedeți ce taxe suplimentare vi se cer (adică dați să continuați cu rezervarea și pe urmatorul ecran vă sunt enumerate toate taxele, precum cea de curățenie, fee-ul AirBNB și asa mai departe). Cert e că ultima sumă care vă este afișată este cea finală și după nu vi se mai cere nimic;
  • Faceți un follow-up cu câteva zile înainte de plecare cu gazda și puneți-vă de acord cu ora de check-in, punct de întâlnire, număr de telefon și așa mai departe;
  • Încercați să vă comportați civilizat cu casele oamenilor, dar na, ăsta e un sfat care trebuie să fie valabil peste tot. Noi am spălat și farfurii și pahare în urma noastră și am încercat să lăsăm și paturile cât de cât făcute, pur și simplu din respect pentru gazdă;
  • Oferiți review-uri după ce ați stat într-o locație Airbnb, pentru că îi ajută pe proprietari pe termen lung.

Eu am fost mulțumit, ca atare următoarea plecare va fi rezolvată tot prin AirBnB.