Antreprenorii/patronii români nu știu de ce au nevoie

Din seria grupurilor de antreprenori vine astăzi un nou episod: vrem de toate, dar nu prea știm exact ce sau cum. În fiecare zi mai apar câțiva întreprinzători care cer recomandări pentru diverși furnizori, iar unele chiar mi-au atras atenția prin prisma modului în care erau scrise. Zero informații, zero planificare, zero documentare. Vrem ceva, dar nu prea știm cum să fie, ce să facă și cum să ne ajute. Dar ne dorim acel lucru.

  • „Vrem pe cineva să ne crească pagina de Facebook”
  • „Știți pe cineva care face site-uri?”
  • „Am o super idee. Vreau să fac următorul business și îmi puteți spune dacă există piață și cum o să câștig clienți?”
  • „Există pe grup o firmă care se ocupă cu consumabile?” (Realizați cât de vagă este această întrebare?!)

Am încercat să urmăresc statusurile și să văd ce întrebări urmează sau ce discuții apar. Praf și pulbere. Unii ori se aruncă orbește să se autorecomande, alții pun niște întrebări complet pe lângă subiect și când într-un final vine o întrebare pertinentă ori nu primește niciun răspuns ori i se spune ceva similar cu „păi, nu știu, ceva să fie bine”.

Nu este deloc de râs această situație, pentru că nu toată țara este reprezentată de oameni de succes. Sunt mulți oameni care își încep firme, care pot produce bani, locuri de muncă, dar care se pot pierde din progres datora unor astfel de lacune de cunoștințe în domenii non-tangențiale activității lor. Mie îmi este foarte greu să înțeleg cum atunci când vrei să investești niște bani pentru afacerea ta, nu o faci deloc calculat și informat.

Pot înțelege că subiectul de”promovare pe digital” este străin atunci când ai o firma de vândut grâu (exemplu), dar mi se pare mult mai bine pentru afacerea ta ca întâi să apelezi la cercul apropriat de business și să ceri niște referințe, să iei niște întâlniri și apoi după ce ai măcar o idee în mare despre ce îți dorești să începi să cauți random pe grupuri.

Practic avem oameni buni (sper/probabil) pe treaba lor, dar cu puțin/zero skill de „management”, pentru că altfel nu pot cataloga astfel de incursiuni în marea grădină a grupurilor de Facebook. Nu este prima atât când iterez ideea de „consilieri” pe care să îi ai lângă tine și cu care să te poți consulta. Iar aceștia pot fi diferite persoane cu care ai lucrat, colaborat și așa mai departe în decursul anilor. Oameni pe care să îi poți suna și chemă la o cafea și întrebă „Cum este cu promovarea pe net? Mă poți ajuta cu o direcție și câteva informații ca să caut și eu o firmă?”.

Am râs mulți ani la rând de acele cursuri de antreprenori sau de manageri, dar realizez pe măsură ce trece timpul că poate nu erau o idee atât de proastă. Măcar din prisma faptului că poate te învățau să cum să te documentezi pe subiecte total străine atunci când vine vorba de investiții și decizii de business.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.