Featuresaturatie

Când devin brandurile supraexpuse?

Tot urmăresc prin stânga și prin dreapta diferite persoane pe Instagram, cam din toate sferele online-ului, doar de distracție, iar uneori încerc să privesc totul din punct de vedere profesional.

E clar că trăim într-un trend al influencerilor și al “product placement-ului”, dar ceea ce anumite persoane sau branduri (iar la branduri e mai nasoală treaba) nu înțeleg este faptul că prin fenomenul de saturație nu îți aduci mai mulți fani sau clienți. Nu cantitatea contează, mai ales dacă alegi să faci marketing prin intermediul aceluiași grup de oameni mereu.

Sunt persoane care pe Instagram postează 30-40 story-uri pe zi, dintre care 30-35 sunt cu plasare de produse ori tag-uri laudative la adresa unor branduri și așa mai departe. Bravo lor, au comunități, like-uri, reach. Cool!

Eu văd aici, din prisma unui simplu consumator, două probleme: acum unul sau doi ani, când influencerul X începea să își construiască comunitatea și m-a câștigat ca follower, accentul era pe el, pe calitatea conținutului (fie el foto, video ori text), a ținutelor, a ideilor și așa mai departe. Făcea ceva mișto, fără sa fie platit. Bravo! Acum totul este “paid content”, iar încrederea mea în acea persoană a scăzut considerabil, pentru că nu mai știu ce e real din ce laudă. Te urmăream pentru ce făceai și ce gândeai, iar acum nu faci decât îmi arați non-stop niște produse, precum o emisiune de teleshopping mutată pe Instagram. Eram acolo, in comunitatea ta și acum îți dau unfollow. M-ai plictisit cu același conținut promoțional.

Doi la mână, mi se pare complet eronat, din punct de vedere al unui brand/influencer (căci nu știm dacă așa vrea influencerul sau dacă așa cere brandul/agenția), să saturăm până la limita superioară consumatorul cu aceleași mesaje comerciale, zi de zi.

Sunt câteva persoane care în fiecare zi îmi arată aceleași produse de la aceleași douăfirme. In fiecare zi, fără excepție, trebuie sa aud “guys, uitați o chestie cool de la X! Este WOW!”. Am înțeles din prima, să știi, nu trebuie să mi-o bagi pe gât zilnic, cu săptămânile.

Too much! Vreau mai mult conținut realizat personal și non-brand, nu doar poze la produsele primite. Uneori verific sa nu fiu pe profilul brandului, cãci este așa ușor de încurcat.

De ce insistăm să exagerăm cu tot ce facem? Orice film văzut în avanpremieră este de Oscar, de ce orice activare a unui brand este “WOW”, de ce tot ce primim este excepțional? De ce proporția între mesaje comerciale și mesaje personale este atât de disproporțională?

De ce nu avem coloană să spunem când ceva este nesatisfăcător sau dezamăgitor? Doar pentru că ne este frică ca cineva, undeva, ne va tăia de pe listă? Este acest lucru mai important decât imaginea și credibilitatea în fața propriei comunități?

1 răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] lui e aici, puteți intra și citi, are dreptate, doar că nu vede the big […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns