Cu cine să lucrezi când vrei o reclamă reușită?

Acum 8 luni cred, într-o dimineață extrem de călduroasă de sâmbătă, mă întâlneam la Simbio  (hipsters, normal) cu Cismaru și cu Ometiță. Nu știam eu exact cine e Ometiță, dar auzisem că dacă vrei ceva „mișto/funky/diferit”, cu el trebuie să vorbești. Eu aveam iTUX-ul pregătit pe hârtie și mă tot gândeam cu ce nebuni să fac ceva inedit pe nișa de haine bărbătești din România. 

A fost o chimie precum în filmele siropoase de la Hollywood. Ei voiau să facă ceva diferit față de campaniile clasice iar eu „clientul” ăla perfect care spune „Nu mă pricep, Dragoș, tu știi mai bine, fac cum zici tu! Merg pe mâna ta, fără să comentez!”. V-am spus, chimie, sirop, tot ce trebuie. 

Eu mi-am dorit un singur lucru: să fac altceva! Nu voiam că reclama de la iTUX să fie o reclamă cu un tip la volanul unui Aston Martin care merge la o cafea la ATRA sau cu vreun actor faimos pe lângă niște avioane. Eram conștient că nu așa poți să fii remarcat. Cum să te faci remarcat făcând totul la fel ca cei de pe lângă tine? 

De aceea, când Dragoș mi-a scris un email și mi-a zis „Vezi că vom avea o scenă cu un tip într-un costum de hotdog, plin de muștar și de ketchup! Ce spui? O facem?!”, reply-ul meu a fost „Vreo preferință la costumul de hotdog?!”. Costumul de hotdog pe care am uitat să îl cumpăr și era să nu îl avem la filmare.  

V-am spus că pe Dragoș îl găsiți pe Vimeo cu nick-ul OME și face niște clipuri mișto rău?  

Ce am realizat ulterior a fost că nu doar Ometiță era nebun ci și băieții care veneau cu textele: Marius Eftimie și Daniel Harmanescu (în primele drafturi de scenariu, pe „hotdog guy” îl chemă Harmanescu, oare de ce?). Nu sunt om de marketing, nu știu să fac „copy-uri” asadr uneori mă chinui vreo 2 ore să fac o propoziție să sune mișto. O scriu pe grupul nostru de Messenger și în vreo 15 secunde băieții reușesc să o rescrie mai mișto decât aș fi putut eu s-o gândesc vreodată. Probabil își aruncă cuburi de creativitate în cafeaua de dimineață. Altfel nu îmi pot explica. 

Revenind la reclama aia de care vorbeam de câteva luni. Eram un startup, un brand care nu există pe 30 Septembrie, când am dat reclama pe net.  Vorbim aici de niște bugete infime, bugetele de țigări ale altor branduri pe piață. 

Rezultate? Reclama iTUX, niște necunoscuți pe internet, reușea să strângă în prima săptămână 230,948 vizualizari (10-Second Views: 136,326), în prima lună 673,180 (10-Second Views: 391,239).

După 6 luni de la apariție, reclama a înregistrat:

  • 809,022 (10-Second Views: 465.129)
  • 1,157,869 reach (proportie organic vs paid – 1:2)
  • 7,156 reactii 
  • 2000 share-uri
  • 395 comentarii
  • 175,383 post clicks

Well, da! Ne-am distrat lucrând la scenariu, ne-am amuzat filmând și ne-am bucurat să vedem reclama pe atâtea timeline-uri. Cel mai important este să găsești mixul potrivit de nebunie, creativiate și seriorizate. Iar ei sunt ce trebuie! Dacă vreți să faceți ceva cu adevărat mișto, vorbiți cu ei! 

Domnilor, mă înclin! Felicitări! 

 

1 răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] „ești bun, dacă nu te vede lumea!”. Și nu te poți baza doar pe word of mouth. Trebuie să ai oameni buni pe marketing (eu îi am), chiar trebuie să ai. Si aici intervine networking-ul de care vă […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns