„Coded Couture” sau cum se va schimba industria modei în următoarele decenii

Tot țin în draft articolul acesta, voiam să îl public vineri, dar a apărut moda cu mătura în cap și l-am amânat. Zilele trecute am dat o știre iar titlul spunea așa: „Google & H&M’s Ivyrevel will make you a dress customized using your personal data”. Well, shit is getting interesting now. Industria modei e pe cale să se schimbe.

Google împreună cu un start-up în spatele căruia stă H&M, Ivyrevel au anunțat „Coded Couture„, o aplicație pe mobil care o să îți livreze un design de rochie personalizat pe corpul tău, în funcție de evenimentul la care vrei să mergi și în funcție de activitățile tale.

Viitorul o să fie tare interesant și dificil pentru foarte mulți din industria modei. Din mai multe puncte de vedere. Ok, nu știm cât de fiabile și purtabile o să fie aceste rochii. Știm doar că o coste undeva la 99 USD, dar nu avem idee despre cum vor fi produse, cât o să dureze producția și așa mai departe. E clar că vorbim de o technologie pilot, poate nu cel mai bun exemplu de implementare al Snapshot API (softul care înregistrează tot ce facem noi, zi de zi).

Nu știm exact cum o să arate acele modele sau dacă doar o să printeze niște trasee sau puncte de interes pe o rochie, așa cum vedem în clipul de prezentare. Conform Google, toate opțiunile sunt alese automat: material, culoare, tipar, accesorii. Tot rămân multe semne de întrebare. Extrem de multe, mai ales pentru cineva din domeniu care înțelege ce înseamnă desenul unui model de rochie, realizarea unui tipar și apoi producerea acestuia pe baza unor măsuri personale, ale unui client.

Un lucru este cert: industria modei o să se schimbe drastic în următorii 10-20 ani. Tehnologia evoluează într-un ritm incredibil și multe branduri și creatori de modă nu o să țină pasul și o să dispară. Acum 10 ani nu ne gândeam că o folosim Uber, AirBNB sau cloud-ul la nivelul de astăzi. Poate așa o să fie și moda peste niște decenii: să apeși pe un buton într-o aplicație și să îți fie creat un design personalizat și unic de rochie pentru un eveniment și a doua zi să îți fie livrată.

Apar cabinele de probă care te măsoară instant și îți pot genera produse pe măsura ta. Vine tehnologia VR puternic. Toate aceste technologii care, aparent, nu au nicio legătură cu moda, o să revoluționeze totul. Nu neapărat în bine, pentru că vor fi multe business-uri care vor dispărea și locuri de muncă înlocuite cu roboți sau AI-uri.

Este anul 2040. Sâmbătă după-amiază, stați în canapea la un film. Apare reclama pe TV-ul mega-ultra-super smart 8K, la noua colecția Burberry. Vă place mult de tot o rochie, să zicem. Bun, apăsați pe un buton de pe telecomandă, luați ochelarii VR și puteți vedea deja cum v-ar veni acea rochie. Exact ca într-o cabină de probă. Bun, vă place dar ați mai modifica niște detalii la ea, o altă culoare și altfel de nasturi, să zicem. Selectați aceste opțiuni, luați telefonul și apăsați BUY. Gata. Achiziție finalizată. Banii luați. În câteva secunde.

Cam așa o să fie industria modei. Nasol.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns