Cum aș fi organizat lansarea noilor uniforme TAROM?

Ieri m-a lovit, la un moment dat, în newsfeed, o postare de pe pagina Tarom, unde se lăudau că au lansat noile uniforme pentru personalul navigant. Aceste uniforme se presupune că reprezintă valorile companiei: tradiție, eleganță și siguranță. Au încercat să pună accentul și pe faptul că aceste noi uniforme poartă semnătura designer-ului român Cătălin Botezatu (care semnează printre altele și lenjerie intimă, sticle de alcool, uniforme de farmacie, costume bărbătești).

Puteți vedea aici postarea celor de la Tarom:

Ah, era să uit: pagina de Facebook are doar 60k like-uri? Oare ce departament de Social Media/Marketing au? (WizzAir, de exemplu, are 678k).

 

Ce mi se pare complet greșit:

  • lipsa oricărui buzz creat de către companie înaintea lansării
  • pozele care au ajuns în social media și apoi în toate articolele din presă sunt penibile (primul premiu merge la cea cu băiatul și cu roll-up bannerul TAROM)

  • lipsa unei activări potrivite pentru o asemenea schimbare
  • lipsa unei ședințe foto separate, care să ne transmită povestea noilor uniforme
  • presa este mai mult interesată de Cătălin Botezatu decât de compania Tarom
  • comunicatul de presă de pe site-ul Tarom nu are nicio poză
  • comunicatul de presă de pe site-ul Tarom spune mai multe despre mâncarea pe care o putem savura la bordul aeronavelor decât despre uniforme

Cum spuneam și pe Facebook, primul lucru care mi-a venit în cap când am văzut pozele a fost o discuția avută cu un prieten, în 2014 (Puiu, ești pe fir?), când îmi trimitea poză cu uniformele Etihad Airways.

Intrând pe site-ul acestora, la pagina despre uniforme descoperi o întreagă poveste, clip de prezentare și ședință foto profesională. Ca idee, uitați ce au scris despre evenimentul lor de lansare:

Unveiled at a catwalk show held for global media, the launch has been timed to coincide with the arrival of our fleet of Airbus A380 and Boeing 787-9 aircraft.

Nu m-aș fi aruncat în evenimente fancy și glamour. Aș fi făcut ceva simplu și de efect, ceva care să creeze buzz în jur și poate să ajungă viral.

  • Aș fi invitat presă, televiziuni și bloggeri în aeroport, pentru o surpriză din partea TAROM.
  • Aș fi promovat acest eveniment pe social media, în presă și prin ad-uri.
  • În aeroport aș fi organizat un flashmob, cu ajutorul personalului TAROM:
    • As fi montat, în văzul tuturor, 2-3 ghișee de check-in, fiecare în designul unor „epoci trecute”.
    • Membrii echipajului ar fi intrat în aeroport și ar fi trecut pe la check-in-ul (da, chiar dacă personalul are proceduri speciale) specific vremii respective. Accentul ar fi picat pe uniformele acelor timpuri. Să arătăm de unde am plecat și cum s-a modificat uniforma în timp.
    • Ultima ar fi fost varianta nouă de uniformă și apoi as fi făcut o scurtă și rapidă prezentare de modă, care să prezinte articolele vestimentare.
  • Muzica ar fi fost oferită de Orchestra Simfonică București care a mai făcut deja un Flashmob în Otopeni și muzica ar fi fost în ton cu epoca prezentată.
  • As fi ambalat totul într-o poveste despre noile uniforme și cum au fost acestea desenate (da, da, am citit pe net că Botezatu a făcut 800 schițe, dar asta nu e material de share)
  • Filmam și montam totul și apoi postam pe internet. Dacă Therme a putut, putea și Tarom.

Atât! O promovare care nu costa mult și genera cu totul altă reacție în rândul pasagerilor, clienților și a românilor.  Până la urmă, Tarom este compania națională și ar trebui să ne intereseze de ea.  Și la final, banii pe bilete tot noi îi plătim. Și  se pare că oricât am plăti (am văzut o poză pe Facebook că un bilet de avion între două orașe din România era 1000+ eur sau ceva, s-ar putea să mă înșel dar WTF?!), tot în pierdere iese compania.

Aceasta este discuția de pe Facebook, despre care vorbeam puțin mai sus:

 

4 raspunsuri
  1. Amy
    Amy says:

    Daca l-au ales pe Botezatu, e clara treaba! Asa cum ai spus si tu, imaginea lui, eu personal o asociez cu altceva si nu neaparat cu creatiile pe care le mai face din cand in cand.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns