Dezvoltarea produsului sau creșterea agresivă pentru un start-up?

Încercând să ies din zona de confort, am început să schimb complet genul de evenimente la care merg, ajungând astfel și la întâlniri de tech & start-ups. A fost extrem de bine și m-am întâlnit cu oameni cu un mindset complet diferit și cu o gândire extrem de analitică asupra tot ce înseamnă start-up, dezvoltare, inovație și agresivitate în piață.

La ultima astfel de întâlnire am avut o discuție extrem de intensă și directă despre cum un business precum iTUX ar trebui să se dezvolte în cel de al doilea an de funcționare. Punctul principal de discuție a fost alegerea pe care am făcut-o anul trecut de a mă concentra extrem de mult pe dezvoltarea serviciului, în detrimentul creșterii agresive.

Am insistat să mă ocup de fiecare client, de fiecare probă, tocmai pentru a putea înțelege ce facem bine, ce nu facem bine și cum putem să îmbunătățim tot procesul pentru a elimina orice greșeală din flux. Am vrut să înteleg clientul. Practic, ne-am concentrat exclusiv pe a îmbunăți calitatea servicului final oferit clientului și mai puțin pe a aduce extrem de mulți clienți în showroom.

Cealaltă variantă ar fi fost să încerc o creștere agresivă, susținută printr-un push enorm de marketing care mi-ar generat un volum mult de mare de clienți. La prima vedere părea o decizie mult mai bună pentru un start-up tocmai pentru că ar fi adus încasări net superioare. Dar nu știu dacă pentru un business, precum iTUX, inovator pe piața din România, ar fi fost bine pentru că ar fi însemnat mai puțin timp acordat cunoașterii fiecărui client și posibil mai multe erori. Mi-a fost frică să nu plec din start cu un renume negativ în piață. Fix asta am încercat să evit anul trecut și am încercat să am aproape zero clienți pierduți sau nesatisfăcuți. Ceea ce am și reușit.

Privind acum în spate, realizez că poate trebuia să le balansez, să nu mă fi concentrat doar pe una dintre aceste direcții de busines. Dar asta e plăcut în antreprenoriat, înveți de fiecare dată ceva nou, tocmai din propriile decizii și acțiuni.

Cel mai bine este să ieși din birou, din bula business-ului tău și să încerci să obții cât mai mult feedback din piață, din alte domenii, de la alți antreprenori cu mai mai multă experiență. Discută cu oameni, cere sfaturi, cere păreri și la final pune toate informații pe tablă și vezi ce concluzii poți trage și ce soluții ai pentru viitor.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.