„Hai să facem o poză la panou!” – vorbă din folclor

Nici nu m-am întors bine din #bizsmscamp și deschid Facebook-ul să văd ce am ratat în cele 4 zile și dau de un scandal iscat în blogosfera, legat de calitatea blogurilor de fashion. Perfect!

Sincer, mă bucur că s-a întâmplat! Încep să iasă la suprafață părerile reale despre această nișă „glamour” și „fancy”, o „bulă” a reach-ului și expunerii, care pare formată dintr-un grup restrâns de oameni, care se auto-intitulizează influencer, endorser sau divă. E la modă să spui că ești „influencer”. Mai crește ratecard-ul așa.

Scurt pe doi despre scandal, unde amândouă taberele au dreptate.

  • blogosfera de fashion/beauty generează din ce în ce mai puțină plusvaloare pentru cititori. Lucru pe care, în privat, l-am tot afirmat în ultimul timp. Cel mai recent, la #bizsmscamp, în discuții cu persoane, atât din agenții cât și bloggeri am spus că aș prefera să văd mai mult conținut informativ oferit cititorilor. Detaliez asta un pic mai jos.
  • o persoană, fie slabă sau grasă poate da sfaturi vestimentare pentru persoane din același segment. Hai să fim sinceri, trebuie să educăm oamenii din jur, mai ales când este vorba de educația vestimentară, care lipsește cu desăvârșire. Așadar, mi-ar plăcea să mai apară persoane care să le învețe pe fetele mai plinuțe că nu e OK să porți colanți animal print, când aceștia nu te pun absolut deloc în evidență, iar vizual nu este plăcut pentru nimeni. Și asta este în interesul tuturor! Sunt sigur că și autorul articolului de la care a plecat totul ar aprecia să nu mai vadă astfel de ținute prin oraș. Și eu aș aprecia să nu mai văd sacouri luate cu 2 mărimi mai mari, mulți neștiind cum să își aleagă un sacou în magazin.

Cearta de acum și-a pierdut oricum direcția inițială, nu se mai vorbește de subiect ci doar de cele două persoane implicate. Și mai apar persoanele, cică echidistanțe care încearcă să fie deasupra tuturor și iau peste picior pe toți.

Conținut. Plusvaloare.

De ce vrei să ai un blog și o comunitate în jurul lui? Să îi oferi comunității tale conținut de calitate, sfaturi, idei noi, surse de inspirație. Atunci când cineva îți termină de citit un articol, să rămână cu un minim de informație nouă pe care să o aplice și în offline. În timp acest singur cititor se va transforma într-o comunitate fidelă și activă, generându-ți trafic și implicit bani. Asta dacă ți-ai păstrat credibilitatea și nu ai promovat orice fel produs ce ți-a venit alături de un fee bun, de la vreo agenție.

Acum începe discuția despre conținut: „De ce nu este OK să fie doar poze? Că afară se poate!” sau „O poză face cât o mie de cuvinte!” și așa mai departe. Nu sunt de acord cu acest lucru. Conținutul nu poate fi format doar din poze, care să nu aibe niciun fel de valoare pentru cititor. Pentru că am denaturat acest conținut vizual: cafeaua de dimineață devine o ședință foto, în pat, alături de o revistă glossy, niște căpșuni (eventual să fie și în mijlocul iernii) și după preferințe o agendă Moleskine sau un MacBook. Și după ce se face poza, se părăsește toată scenă și se bea cafeaua pe balcon la o țigară. Super credibil și veritabil. Asta se pierde ușor, ușor. Credibilitatea.

Plusvaloarea pe care tu o oferi unui cititor este fix răspunsul la întrebarea „What’s the reason why I should read you?”. Conținut. Sfaturi, idei, inspirație. E simplu să faci o poză, cu o cafea în mâna, pe Calea Victoriei, cu o descriere banală. Asta nu este conținut. Tot vorbim, zilnic, despre formatul video că este viitorul. Ce vor face bloggeri care acum trăiesc doar pe baza unor poze? Cum să faci conținut video când tu nu ești în stare să scrii un articol, care să conțină poze, text și toate cele.

Hai să putem cărțile pe masă. Este momentul să oferim, din nou, cititorilor conținut cu adevărat valoros pentru ei, să îi ajutăm, să îi învățam, să îi inspirăm să își dorească mai mult. Doar așa vom scăpa de mulți dintre cei despre care râdem, când îi vedem îmbrăcați că într-o comedie proastă. De asta ne citesc. Și acesta este rolul nostru.

Cu ce îi ajutăm când conținutul care vine dinspre nișa noastră fabuloasă (nu, fără nicio subtilitate către cele 2 fabuloase) sunt poze cu cafele Starbucks sau cu micul dejun pregătit în pat (pregătire care durează de 3 ori mai mult decât micul dejun în sine), piciorușe pe șezlong (la vreo piscină nou deschisă prin București) ori selfie-uri de peste tot.

Ah, să nu uităm de prezența la fiecare eveniment, invitat sau nu. Da, chiar există oameni care se dau peste cap să între la  evenimente exclusiviste precum petrecerile Casei Regale ale României, prin diferite metode idioate iar motivul este dumnezeiesc: să facă o poză + check-in. Magic.

Aproape că am uitat de poza de la panou, la orice eveniment din oraș, indiferent de natura acestuia. Normal, credeai că nu sunt persoane care merg la evenimente doar pentru a se poza la panou, să dea un check-in și să se laude că au fost acolo? Acesta este conținutul care se livrează. Calitate maximă. De asta ajungem asa.

What the fuck. Cu ce rămâne cititorul la final? Dă un like și merge mai departe! Și cam atât.

(sursa poza 1) (sursa poza 2)

4 raspunsuri
  1. Picatura
    Picatura says:

    Paaaai, prea mult zgomot! Intre noi fie vorba, la calitatea „noului val de cititori”, pozele sunt arhisuficiente, mai mult nu cred ca ar putea intelege. Parerea mea! (hac!) PS care scandal???

    Răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] aceleași păreri cu oamenii pe care îi respect din industrie și asta e o bucurie pentru mine. Deși la mine e publică eticheta de „hater”, nu mă deranjează, aia e. Le zic cu voce, nu îmi pasă că invitațiile la evenimentele de […]

  2. […] M-a uns pe suflet textul ăsta. Ah, și ăsta. […]

  3. […] o informatie concreta si utila, doar pentru a face reclama unui salon de epilare definitiva.  Alexandru Nestian se refera la colantii leopard si la capsunile din iarna, Cetin la rochiile cu buline, e clar ca […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns