Inconștiența antreprenorilor când vine vorba de site-urile lor

Bun, anul trecut a fost Namebox și multe magazine online sau site-uri de prezentare ale unor firme au dispărut în neant și nu știu dacă au mai reapărut. Ieri a început etapa Webfactor unde s-a întâmplat același lucru iar multe persoane care comentau și își dădeau cu părerea anul trecut acum se plâng că au rămas fără site-uri și fără backup-uri. Na, „doar nu o să mi se întâmple și mie!”.

Bloguri, bloguri, dar să ne gândim și la cei care au magazine online, site-uri de prezentare și așa mai departe. Sunt curios dacă și ei sunt la fel de inconștienți cu acest asset extrem de important al lor? Eu îmi amintesc când am lucrat la site-ul iTUX (cum bugetul nu mi-a permis să externalizez, a trebuit să îl lucrez singur; cu 3-4 zile înainte de lansare nici homepage-ul nu era gata, darămite partea de magazin online) și am făcut două nopți albe pentru a termina fiecare pagină de produs și așa mai departe.

Pentru noi site-ul reprezintă principalul canal de conversie, iar obiectivul nostru principal pe parte de digital este să trimitem traficul în site unde lead-urile se pot documenta despre ce înseamnă serviciul de închiriere, despre produse și așa mai departe. Să pierd acum site-ul și o săptămână sau mai mult să nu îl am disponibil ar însemna că aș pierde un sfert din încasările mele lunare. That’s bad, really bad.

Tocmai din acest motiv, gândindu-mă ce ar înseamnă pentru mine să pierd site-ul, mi se pare incredibilă ușurință cu care mulți ignora aceste pericole. Ok, ți-a făcut cineva site-ul și s-a ocupat să fie online; cere-i o copie după ce l-a urcat pe server, roagă-l să îți trimită lunar câte o altă copie. Este proprietatea ta, este un tool care îți aduce venituri. Nu îți bate joc de el și de securitatea lui.

Nu sunt expert in webdesign, sysadmin și ce alte cuvinte s-au tot vehiculat în ultimile zile prin newsfeed, dar după faza cu Namebox am realizat că aveam un singur backup al site-ului și ăla realizat la momentul lansării. Yep, un an de zile de modificări și eu nu avea niciun backup actualizat. Noroc că pe Whatsapp am un grup cu doi publisheri serioși (Cetin & Cismaru) care m-au tras de urechi și m-au ajutat să îmi fac un sistem de backup-uri periodice atât la site-ul iTUX cât și la acest blog.

Simplu și ușor:

  • Instalat UpdraftPlus Backup/Restore
  • Conectat la GoogleDrive
  • configurare Backup săptămânal cu 4 versiuni în spate

Nu e nimic complicat, durează câteva minute totul, dar nu riști să pierzi un asset extrem de important pentru business-ul tău. Și din păcate tot văd și citesc despre oameni cu magazine online care și atunci, dar și acum se plâng că au rămas fără site și fără backup-uri (le făceam pe același hosting, smart) și amenință cu judecată ca să își recupereze pierderile. Nu era mai simplu să se asigure singuri?

Tot ce ține de business-ul tău este datorită ta și responsabilitatea ta. Ai un site? Asigură-te că orice s-ar întâmplat îl poți avea online în câteva ore. Ai informații, proiecte și documente? Backup în cloud, pe hard extern și în alte locații. Ai produse ori stocuri? Verifică să fie mereu în siguranță, asigură ce poți din ele. Lista poate continua mult și bine aici.

Totul depinde doar de tine și nu lăsa asta în sarcina altora.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.