Kebun, Condimental de Calif și reorientarea unui brand

Am descoperit Calif-ul de la Iancului odată cu intrarea mea „oficială” în online-ul din România, după o conferință sau petrecere am ajuns la restaurant și am pus întrebarea clasică: „Ce e Dil Kebab?”. Da, atât de cunoscător eram, fiind un client banal de shaorma.

Doi ani mai târziu, într-o noapte, îi spun unei persoane proaspăt întâlnite: „Hai să mâncăm ceva bun, ar merge un Calif și după o Shoterie!”. Deja mi-au intrat în reflex cele două localuri, încât am riscat să duc o fată, la un „first date”, atât la Calif, cât și la Shoterie. Am făcut o treaba bună, a ieșit cu mine și după.

Luna trecută, Calif a început reinventarea întregului brand și ne-a întâmpinat cu „Condimental de Calif„. Pe lângă noul meniu, eram curios de unde a venit ideea de „Condimental”, așadar l-am scos pe Nebunoiu la o limonadă și mi-a povestit câte ceva despre această mișcare.


Ce face „kebunul” să fie special și să fie un concurent pentru Dil –  Lipsa completă a uleiului din prepararea (ok, disclaimer, tava în care se pregătesc cartofii e una cu puțin ulei și atât) tuturor produselor noi! Carnea e făcută tot la shish, dar la aparate electrice. Falafelul, cartofii, totul e făcut la cuptor și fără niciun strop de ulei, iar orezul este preparat la abur.

Mâncare gătită – da, o să avem acum, pe lângă Dil/Kebun, și mâncare gătită la Condimental. 5 supe și 5 feluri principale, ce se vor roti câte 1+1 pe zi. De abia aștept să mănânc ceva de la ei.

Nu mai stăm la coadă după cei care comandă 231 Dil-uri – FINALLY! Da, în locatia nouă există două stații de servire de unde îți poti ridica comanda. Soft-ul implementat calculează timpul necesar preparării comenzii, iar dacă acesta depășește 5 minute (adică ai mai multe produse), ești mutat la stația de ridicare numărul 2 (împreună cu cei care ridică la pachet comenzile), fără să îi mai ții după tine pe cei ce așteaptă un singur produs. Asta înseamnă că stația de service numărul 1 este mereu focusată pe clienții care mănâncă în locație.

Cât a durat totul, de la idee la primul client – aproape un an de zile! Da, când iei o astfel de decizie, nu se întâmpla lucrurile peste noapte. De la idee, la proiect, la bugetare, research și până la implementare trec multe luni. De exemplu, meniul pe care îl putem testa la „Condimental de Calif” a durat patru luni de zile, să fie „desenat”, testat, gustat și pregătit în cutii.

De ce „Condimental de Calif” și nu „Calif” în continuare – Au simțit nevoie de o schimbare, de un refresh, de o nouă provocare. Să ai un produs care merge de minune și să încerci să îl întreci. That’s real business. De asta, vine acum iPhone 8. Totul e reorientare pentru cei de la Calif, de la arhitectura și design-ul locațiilor (de ex: cărămida pe care o veți vedea în „Condimentalul” este adusă în Brazilia), îndepărtarea de „restricțiile” denumirii de „calif” pentru meniu și asa mai departe.

Ce se va întâmpla cu celalalte două locații Calif – ușor, ușor se vor transforma și ele în „Condimental”, anul acesta. Îmi plac business-urile care înțeleg clientul și care încearcă să facă orice schimbare treptat, cât mai puțin invazivă în interacțiunea clientului cu brandul. Tocmai de aceea, cei de la Calif nu se grăbesc să schimbe imediat meniurile, design-ul vechilor locații.

Un brand care își respectă angajații și vecinii – de aceea, noul local are un program doar de luni – vineri, de la 11:30 – 20:00. 

Condimental Piața Victoriei – În Septembrie/Octombrie vom putea da o fuga rapidă până în Piața Victoriei să putem lua un super prânz #kebun în noua locație „Condimental de Calif”

București nu este suficient pentru ei – băieții se gândesc deja la Calif prin țară și prin Europa. That’s the spirit. Când ai un business, încearcă mereu să îl gândesți scalabil și pe termen lung. Nu urmări doar venitul imediat, juma’ de an, un an etc. Gândește-te unde vrei să îl duci peste cinci sau zece ani. Și dacă ajungi acolo, de abia atunci te poți numi „manager” sau „antreprenor” de succes.

Cândva, vom putea comanda și acasa/la birou un #kebun sau #dil – Dar mai avem de așteptat. Lucrurile bune vin celor care așteaptă, așa umblă vorba prin târg.

Eram curios câte dil-uri vând cei de la Calif și am aflat, oarecum – unul din trei clienți Calif își comandă Dil! Iar într-o zi bună, peste 1000 de oameni le trec pragul într-o singură locație.

De ce se serveşte totul într-un „box” – Ideea de a servi totul într-o cutie special realizată (după vreo 3-4 experimente și stanțe folosite, inside info) pentru acest produs mi se pare genială. Este comod, ușor și totul este gândit și optimizat pentru a putea fi luat la pachet și mâncat fără nicio problemă la birou. That’s client oriented business.


Meniul Kebun @ Condimental de Calif


Acum revenind la noile meniuri disponibile în locația „Condimental de Calif” de pe Bulevardul Mărășești 100 (nu aveți cum să-l ratați, este chiar în intersecția cu Splaiul Unirii)…
Din cele 9 feluri de Kebun ( 3 cu pui, 3 cu vită, 3 cu falafel ), mi-au atras atenția 5 și pe 3 dintr ele am și apucat să le testez:

  • Kebun de vită cu cartofi, maioneză și castraveți murați
  • Kebun de pui cu orez, sos oriental și pătrunjel
  • Kebun de falafel cu hummus, tahina și tabouleh
  • Kebun de vită cu orez, tahina, rodii și pătrunjel 
  • Kebun de pui cu cartofi, maioneză și castraveți murați

Le-am testat până acum pe ultimele trei și urmează săptămâna viitoare să le degust și pe primele două. Tot ce pot să vă spun e că #kebun-ul de pui cu cartofi, maioneză și castraveți murați m-a facut sa ma simt din nou copil, la mare. 

Dacă mai poți și desert, îl vei primi gratuit!

Dacă ajungi la Condimental de Calif în luna iulie, să știi că poți să le spui la casă parola #maipotșidesert și vei primi un desert din partea casei (în limita stocului disponibil).

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns