Networking-ul: de ce este important într-un business

După toată agitația de săptămâna trecută, cu lansarea campaniei iTUX – „Mesaj de la iTUX pentru toate domnișoarele în proces de măritiș”, am prins câteva ore de liniște la birou (ceva probe noi, ceva livrări pentru nunțile din acest weekend) și am tras o linie după aproape un an de tras pentru iTUX.


Așa, revenind, după acest mic moment publicitar…

Poate părea ciudat, dar cred că Facebook-ul (implicit toată prezența pe online, chiar dacă de unii e considerată doar de „hate”) și blogul m-au ajutat cel mai mult în demersurile mele. De la niște schimburi de comentarii și discuții pe Facebook, am ajuns să îmi formez un „network” de oameni (majoritatea devenindu-mi prieteni) cu care am reușit să colaborez din punct de vedere profesional. Colaborarea vine în ambele sensuri, ajutându-ne la nevoie unii pe ceilalți în funcție de expertiza fiecăruia.

Știam că networking-ul este extrem de important, să știi mereu oamenii potriviți la momentul potrivit, dar anul acesta, mai mult ca niciodată, am văzut pe propria piele cât de bine este că te înconjori de oameni orientați către performanță, creativitate și cu dorință de a face cu suflet orice mic proiect. Pe lângă toate cunoștințele pe care le poți acumula în ani de experiență, consider că la fel de importantă este relația pe care o formezi cu oamenii din domeniul tău sau domeniile conexe. Degeaba ești bun în croitorie dacă nu știi pe cineva bun pe marketing cu care să îți crești business-ul…

Încercați să vedeți online-ul acesta al nostru mai mult decât un simplu loc de pierdut timpul la birou și de dat like-uri la poze cu pisici sau meme-uri. Urmăriți oamenii care au ceva inteligent de spus pe nișa lor (indiferent că sunt pe pozitiv sau pe hate), intrați în vorbă cu ei, puneți-le întrebări, discutați despre proiecte și idei și poate veți ajunge să colaborați și să lucrați împreună. Formați-vă o bulă de oameni pe plan profesional, respectați-i și o să vedeți cât de ușor o să fie să luați telefonul și să îi sunați când aveți nevoie de un sfat sau de o întâlnire.

Tot statul acesta pe online, fie că vorbim de Facebook/Instagram sau de citit articole de tot felul, vă poate ajută pe termen lung, fără să vă dați seamă. Vă poate ajută să vă înțelegeți din ce în ce mai bine clientul și să vă dați seamă unde îl puteți găsi mai ușor și când este cel mai bine să îi livrați un mesaj. Citiți tot ce puteți prinde: cărți, articole, comentarii, orice legat de domeniul vostru! Nu ratați nimic. Lăsați comentarii, spuneți-vă părerea, chiar și când este în contradictoriu cu restul sau cu autorul, dezbateți. Așa vă faceți remarcați de restul comunității.

Imaginea voastră, agenda telefonică și relațiile pe care le formați cu cei din piață sunt la fel de importante precum portofoliul sau CV-ul vostru.

1 răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] Al doilea cel mai important lucru este un marketing făcut cu cap. E simplu să arunci cu banii în Facebook și Google și apoi să te întrebi unde sunt conversiile. Consultă-te cu oameni din domeniu, gândește-te la o strategie pornită de la insight real al consumatorului tău. Spune-i ce trebuie să audă, nu doar ce vrea să audă. Trebuie buget de marketing, clar, în primii ani. Lucru pe care mulți nu îl înțeleg. Până la urmă, lumea trebuie să afle de tine și de business-ul tău. Degeaba „ești bun, dacă nu te vede lumea!”. Și nu te poți baza doar pe word of mouth. Trebuie să ai oameni buni pe marketing (eu îi am), chiar trebuie să ai. Si aici intervine networking-ul de care vă spuneam. […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns