Termenele de plată și seriozitatea la McCann PR

T

Later edit: Situația s-a rezolvat, ne-am achitat. Regret că a fost nevoie să ajungă povestea în social media, poate pe viitor vom fi cu toții mai atenți, implicați, dedicați.

Știm mitul termenelor de plată, 30 zile înseamnă 60 zile iar 90 zile înseamnă 6 luni și așa mai departe. Am regăsit mitul acesta atât în relația cu furnizorii mei cât și în relația personală cu agențiile cu care am lucrat în ultimii ani.

La birou mi-am propus încă din prima zi ca obiectiv să fiu mereu la zi cu plățile furnizorilor pentru că fără ei nu aș putea opera la capacitate maximă. Basic stuff. Indiferent că vorbesc de atelierele de croitorie, curățătoria sau colaboratorii pe foto/video sau fabrici de confecții. Ca idee, mi-am plătit ședința foto pentru noua colecția a doua zi după ce am tras cadrele. De hosting și Facebook/Google nici nu se pune problema că nimănui nu îi place să îi fie blocate campaniile. Chestii de bun simț și respect.

Și am reușit. Nu am facturi cu scadența depășită către niciun partener de al meu. E dovada mea de respect față de ei pentru că mă ajută să fac business. Tocmai de aceea nu înțeleg situația în care sunt cu McCann PR care practic are de rezolvat o plată încă din Decembrie 2017. Vorba lui Cabral, pe Facebook, la ei nu este în concediu contabila ci în an sabatic.

Înțeleg că nu plătești fix la 30 zile precum este stipulat în contract (deși am avut colaborări unde am primit banii cu mult înainte de scadență), dar să ajungi la 7 luni de zile întârziere în condițiile în care s-a tot făcut follow-up este strict o dovadă de lipsă de profesionalism. Uite așa mai triez și eu ușor, ușor oamenii cu care voi colabora pe viitor și poate lumea are mai multă grijă. Vorbim de o agenție de PR până la urmă care ar trebui să aibă grijă în primul rând de imaginea clienților săi și apoi de propria imagine. Ceva nu funcționează bine aici.

Ca om de business nu pot intelege absolut deloc aceasta mentalitate de a nu ne onora promisiunile si contractele. Pentru mine a fost mereu suficient un gentleman’s agreement si mereu mi-am respectat cuvantul. C u atât mai mult când mai este și un contract la mijloc. Ținând cont că nu mă prezint că „blogger” nu am nicio frică si scuze gen „nu ridic glasul că nu mai primesc campanii„, „lasă că plătesc ei că oricum au și alți clienți cu care pot lucra” și așa mai departe.

P.S. Bine, aflu acum că la McCann sunt plăți restante de peste un an de zile, așa că eu ar trebui să mă bucur la doar 7 luni.

comentarii

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • Fii atent situație cu care mă confrunt acum. Lucrez cu o Companie care, după ce a acceptat oferta și i-am trimis contractul, mi-a dat un email în care mi-a spus că pentru contract o să mă contacteze cineva de la procurement intern.

    Așadar primesc telefonul și mi se spune că „Noi nu semnam contracte cu suma mai mică de 1000E. O să vă dăm noi un email pe care îl considerați comandă fermă, ne livrați și apoi fluxul nostru de plată este la 30 de zile.”

    E cum e asta? Să risc să mă trezesc peste 6 luni că nu am contrcat semant în baza căruia să îi trag la răspundere pentru întârziere de plată?

    • Pe partea de B2B si eu am livrat produse fara contract in spate, doar pe baza de factura si aviz de predare a marfii. Nu am avut probleme pana acum, dar lucram cu firme cunoscute si de incredere. Nu vad de ce nu ar face contract indiferent de suma. Factura e oricum sfanta.

    • Comanda acceptata are valoare de contract. Intotdeauna.
      Prin urmare, pe baza comenzii si a facturii aveti exact aceleasi drepturi in fata legii ca si pe baza de contract.
      Iar baietii de la procurement chiar au dreptate sa nu se chinuie cu un contract pentru valori mici.

Alexandru Nestian

Manager & co-founder @ the fashion start-up iTux, 6 years market experience, digital savvy, blogger

Instagram

Social Media